Blog - strona 2

Najnowsze wpisy

rachunek do umowy zlecenia

Rachunek do umowy zlecenia – co powinien zawierać i kto go wystawia?

W świecie umów cywilnoprawnych rachunek za wykonanie umowy zlecenia pełni funkcję kluczowego dokumentu rozliczeniowego. Jest niezbędny zarówno dla zleceniobiorcy, jak i zleceniodawcy do prawidłowego rozliczenia się z fiskusem oraz innych instytucji, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Należyte przygotowanie tego dokumentu jest fundamentem transparentnych i zgodnych z prawem rozliczeń między stronami. Czytaj dalej ›


dokumenty i długopis

Czym jest lista płac i co powinna zawierać?

Lista płac to dokument, który zawiera informacje o wynagrodzeniach pracowników w danym okresie rozliczeniowym. Jest nie tylko podstawą do wypłaty pensji, ale także do rozliczenia podatków, składek i innych obowiązków pracodawcy. Ponieważ jest bardzo ważnym elementem prowadzenia działalności gospodarczej, wymaga dokładności i terminowości. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest lista płac i co powinna zawierać. Czytaj dalej ›


sporządzanie umowy

O czym należy pamiętać w trakcie sporządzania umowy o pracę?

W dobie dynamicznego rozwoju gospodarczego i coraz większej liczby przedsiębiorców, niezwykle istotne jest dbanie o prawidłowość stosunków między pracownikami a pracodawcami. Umowa o pracę jest jednym z podstawowych dokumentów regulujących te relacje, dlatego warto wiedzieć, na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas jej sporządzania. Biuro rachunkowe Galant w Szczecinie specjalizuje się w obsłudze kadrowej, dzięki czemu... Czytaj dalej ›


ewidencja środków trwałych

Kto jest zobligowany do prowadzenia ewidencji środków trwałych?

Ewidencja środków trwałych to dokument, który pozwala na kontrolę nad nabywanymi i używanymi w działalności gospodarczej składnikami majątku, takimi jak budynki, maszyny, urządzenia czy środki transportu. Ewidencja ta jest niezbędna do prawidłowego obliczania odpisów amortyzacyjnych, które stanowią koszty uzyskania przychodu i zmniejszają podatek dochodowy. Czytaj dalej ›


skladki zus

Prowadzenie działalności gospodarczej a składki ZUS – co trzeba wiedzieć?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami, wśród których jednym z kluczowych jest opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne, czyli do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Odpowiednie rozliczanie się z ZUS jest istotne dla każdego przedsiębiorcy zarówno pod względem prawnym, jak i finansowym. Czytaj dalej ›


księga handlowa

Czy księgi handlowe można prowadzić samodzielnie?

W dobie Internetu i coraz większej liczby dostępnych narzędzi rachunkowych, przedsiębiorcy, którzy są zobowiązani do prowadzenia pełnej rachunkowości, zastanawiają się, czy prowadzenie ksiąg rachunkowych we własnym zakresie jest możliwe i korzystne. Zgodnie z polskim prawem – tak – można prowadzić księgowość samodzielnie, nie trzeba zatrudniać do tego biur rachunkowych czy samodzielnych księgowych. Czy to się... Czytaj dalej ›


stos folderów płac i wynagrodzeń

Czym jest obsługa płacowa?

Zatrudnianie pracowników wymaga prowadzenia działu, zajmującego się obsługą kadrową i płacową. Utrzymanie takiego wewnętrznego działu lub własnej kadrowej to często spory koszt, zwłaszcza dla małych i średnich firm. Dlatego coraz powszechniejszy staje się outsourcing usług kadrowo-płacowych. Na czym to polega? Czytaj dalej ›